Seguros autos

Insurance is a means of protection from financial loss. It is a form of risk management primarily used to hedge against the risk of a contingent, uncertain loss. An entity which provides insurance is known as an insurer, insurance company, or insurance carrier. A person or entity who buys insurance is known as an insured or policyholder. The insurance transaction involves the insured assuming a guaranteed and known relatively small loss in the form of payment to the insurer in exchange for the insurer's promise to compensate the insured in the event of a covered loss. The loss may or may not be financial, but it must be reducible to financial terms, and must involve something in which the insured has an insurable interest established by ownership, possession, or preexisting relationship.

Dá-se o nome de seguro (do latim "securu") a todo contrato pelo qual uma das partes, segurador, se obriga a indenizar a outra, segurado, em caso da ocorrência de determinado sinistro, em troca do recebimento de um prêmio de seguro.

O preço do seguro é uma das informações mais importantes na hora da compra de um carro. Muitas pessoas acreditam que, quanto mais caro um veículo, maior será o valor da apólice. Mas na prática não é bem assim - carros com preços semelhantes podem ter um valor de seguro bastante diferente. Entre as características que as empresas levam em conta na hora de calcular o seguro estão a dificuldade de encontrar as peças, se o modelo tem índice de roubo elevado e o perfil do motorista, entre outros. Por isso mesmo um carro de entrada pode acabar com um custo de seguro proporcionalmente mais alto do que um modelo de luxo, por exemplo.